eTruck
Hem > Support > eTruck > FAQ eTruck

FAQ eTruck

Jag kommer inte in på www.etruck.se?

Kontrollera så att du använder någon av de webbläsare som är kompatibla med etruck. Det gäller de senaste versionerna av Microsoft Edge, Google Chrome, Safari och Firefox. För mobil åtkomst stöds även de senaste versionerna av inbyggda webbläsare för mobila enheter som använder iOS respektive Android.

Internet Explorer bör inte användas för eTruck, då denna webbläsare inte fungerar optimalt med eTruck. eTruck är byggd för moderna webbstandards och då Internet Explorer slutade utvecklas för flera år sedan finns inte de funktioner som krävs för eTruck i äldre versioner av webbläsaren.

 

Varför får jag felmeddelande då jag går in på eTruck med min mobil?

För att få du ska få den bästa behållningen av eTruck, rekommenderar vi att du använder en läsplatta eller större skärm. Skärmen bör ha en upplösning på minst 1024x768 pixlar.

 

Var hittar jag ”Läs mer”?

”Läs mer” finns under den här ikonen:

Läs mer ikon eTruck

Åtkomsten till denna stängs medan du gör slutprovet men är sedan aktiv så länge du har ditt lösenord till eTruck kvar. Så du kan gå tillbaka och läsa precis som en kursbok.

 

Jag vill göra övningsuppgifterna en gång till.

Efter att du har gjort övningsuppgifterna en gång får du upp frågan om du vill göra dem igen. Om du väljer att inte göra dem då så kan du senare i utbildningen gå tillbaka via innehållsförteckningen. Välj övningsuppgifter i valfritt gjort kapitel. De svar du hade sedan första gången ligger kvar, klicka dig vidare tills du når slutet och frågan ”göra om övningsuppgifterna” kommer upp. Välj det alternativet.

 

Jag kan inte skicka in mitt slutprov, vad ska jag göra?

Om någon av frågorna inte är besvarade så kan man inte skicka in sitt slutprov. Klicka dig bakåt i provet och se så att alla frågor verkligen är besvarade.

 

Vad betyder de olika ikonerna i eTruck?