Torsdagen den 24/10 stänger kontoret klockan 12.00. Vi är tillbaka igen fredagen den 25/10 klockan 08.00.

Regler & villkor.

Här hittar du bokningsvillkor och avbokningsregler för våra utbildningar och konferenser. Du hittar även våra allmänna försäljnings- och leveransvillkor här. MA-system Utbildning säljer endast till företag och organisationer.

Bokningsvillkor

Efter att du mottagit bokningsbekräftelse från MA-system Utbildning är din anmälan bindande, men är ombokningsbar fram till fyra veckor före utbildningsstart (undantag för konferens/seminarier, se Avbokningsregler för konferenser och seminarier nedan). Se Avbokningsregler för vad som gäller om du därefter ändå skulle behöva boka av eller boka om din plats.

Betalning

Se våra Köpvillkor för mer information.

Inställd eller flyttad utbildning

MA-system Utbildning förbehåller sig rätten att ställa in planerade utbildningar och ändra utbildningsdatum. Eventuella inbetalda avgifter återbetalas. Ersättningar därutöver betalas ej.

Avbokningsregler för kurser

Avbokning meddelas skriftligt.

  • Vid av- eller ombokning 1–3 veckor innan utbildningsstart debiteras 50 % av utbildningsavgiften.
  • Om av- eller ombokning 0–1 veckor innan utbildningsstart debiteras 100 % av utbildningsavgiften.

Vid förhinder kan platsen överlåtas till en annan person i samma företag/organisation efter samråd med MA-system Utbildning. Vid sjukdom är anmälan avbokningsbar mot uppvisande av läkarintyg.

Avbokningsregler för konferenser och seminarier

Avbokning meddelas skriftligt.

Avbokningen måste ske senast 8 veckor innan konferensstart, annars debiteras 100 % av konferensavgiften.

Vid förhinder kan platsen överlåtas till en annan person i samma företag/organisation efter samråd med MA-system Utbildning. Vid sjukdom är anmälan avbokningsbar mot uppvisande av läkarintyg.

I de fall där MA-system Utbildning har haft kostnader i samband med överenskomna anpassningar av utbildningsupplägg, material mm är kunden skyldig att ersätta MA-system Utbildning för dessa kostnader om de har uppstått innan avbokningen skett.

Du är alltid välkommen att kontakta oss om du har frågor om din bokning.

Försäljnings- och köpvillkor

Priser

Bruttoprislistan revideras löpande och MA-system Utbildning har rätt att ändra däri angivna priser utan föregående avisering.

Moms

Moms tillkommer på alla angivna priser.

Betalningsvillkor

30 dagar netto efter fakturadatum eller enligt avtal. Efter förfallodagen debiteras en årlig dröjsmålsränta med 8 %. Vid försenad betalning äger leverantören rätt till ersättning för betalningspåminnelse enligt lag.

Levererade produkter förblir leverantörens egendom till dess produkterna till fullo blivit betalda.

Vi genomför sedvanlig kreditprövning utan kännedomskopia. Bedömer vi att köparen inte uppfyller våra regler för att erhålla kredit så hänvisar vi till förskottsbetalning.

Förskottsbetalning

Betalningsuppgifter framgår av din faktura. Den skickas till dig via e-post eller per post när vi har bekräftat din order.

Ange ditt fakturanummer på betalningen.

När betalning är oss tillhanda så skickas beställda varor, det dröjer vanligtvis någon arbetsdag innan vi ser betalningen hos oss. Om betalning inte inkommer inom 5 dagar makuleras ordern, om ingen annan överenskommelse har träffats mellan oss och dig som kund.

Tänk på att du måste ha fått en faktura från oss innan du betalar.

Orderbekräftelse

När vi har fått en beställning går vi igenom och registrerar den, därefter skickas en orderbekräftelse till beställaren via e-post. Kontrollera denna så att den stämmer med vad som är beställt.

Orderhantering

Beställningar som inkommer före kl. 12:00 på vardagar skickas samma dag, om inget annat är överenskommet. Detta gäller endast de produkter vi har på lager.

Leveransvillkor

Våra produkter levereras med leveransvillkoret fritt vårt lager.

Leveranser debiteras med frakt- och förpackningskostnad.

Utöver frakt- och förpackningskostnad äger MA-system Utbildning rätt att debitera kostnader för pall och skrymmande gods i de fall det är aktuellt. Övriga eventuellt tillkommande kostnader i samband med leverans såsom avisering, extra utkörning, ändring av leveransadress eller felaktig lämnad leveransadress kommer att faktureras beställaren. De sistnämna kostnaderna kan komma att faktureras på tillkommande faktura.

För paketleveranser använder vi oss normalt av DB Schenker parcel. Vid brevförsändelser använder vi PostNord.

Önskar beställaren annat fraktsätt debiterar vi de eventuella extrakostnader som uppkommer samt en extra hanteringskostnad.

Returer

Produkter tas i retur först efter vårt godkännande och endast om anledningen är orsakad av oss. Produkten skall ingå i vårt lagerhållna sortiment och ej vara speciellt framtagen för kunden. Den returnerade produkten skall vara obegagnad och felfri i originalemballage.

Det är inte möjligt att returnera våra digitala tjänster, till exempel lösenord till eTruck och eLift.

Populära sökningar:

Sökord 1

Sökord 2

Sökord 3